
تبلیغات مترو
تبلیغات مترو
تبلیغات مترو
مترو سالیانه وظیفه جا به جایی سالیانه 30 میلیون مسافر را دارد. ایستگاه های مترو از مهم ترین سیستم های حمل و نقلی در ایران است و طبق یک امار روزانه تقریبا 10 ها هزار نفر از مترو استفاده میکنند که خود یک مزیت بزرگ برای ایجاد تبلیغات در مترو است و همین قابلیت، مترو را به یک منبع عالی برای درج اگهی و تبلیغات کرده است. ایستگاهای مترو از یکی از مکان هایی است که رفت و امد بسیار در ان انجام میشود
تبلیغات مترو چه مزایایی دارد
اگر بخواهیم مثالی از تردد در مترو بزنیم شهر بزرگی مثل تهران روزانه بالغ بر 4 میلیون مسافر در خود گنجانده است؛ پس از این امارگیری ها نتیجه میگیریم که مترو یک مکان موثر برای استفاده از تبلیغات است. با توجه به اینکه از هر و قشر و سطحی از مترو استفاده میکند مترو به یک منبع مناسب برای تبلیغ کالا و خدمات تبدیل شده است همانطور که میددانید همه کسانی که از مترو استفاده میکنند حتما یکبار این تبلیغات را دیده اند. با احتساب این موارد میتوان گفت مترو به یکی از مهم ترین منابع برای تبلیغ محصول و اگهی های خدماتی به حساب میاید
از دیگر موارد مهم برای تبلغات مترو میتوان به قابلیت تبلیغ در یک مکان مخصوص برای افراد و مخاطبان هدف اشاراه داشت
قرار دادن تبلیغات در مکان های با مخاطب بالا
تبلیغات مترو را بهتر است در مکان هایی نصب کنید که دیگر تبلغات مترو در انجا حضور دارند و یا به عبارت دیگر مکان هایی که بیشترین بازدید را میخورد نصب کنیم تبلیغات مترو باید محتوای بسیار قوی داشته باشد تا در کسری از ثانیه مخاطب هدف را جذب کند.
در نتیجه دکه های داخل مترو، تابلو هایی که زمانبندی ایستگاه ها در ان درج شده، نقشه مترو… میتواند از سایر گزینه های مناسبی باشد که تبلیغات در ان نتیجه خوبی دارد درج تبلیغات در نزدیک واگن های مترو مکان بسیار خوبی برای قرار دادن تبلیغات است در بین این موارد گیت های خروجی، ، راهروهایی که از ان وارد و یا خارج میشوند از مواردی است که میتوان برای قرار دادن تبلیغات در ان استفاده کرد.
موارد مختلف تبلیغاتی
برای تبلیغات مترو و یا ایستگاه های قطار مانند دیگر روش های تبلیغاتی میتوان از موارد زیاد دیگری کمک گرفت. یکی از معروف ترین روش ها، استفاده از صفحهنمایشهای LCD در داخل ایستگاه های مترو است که توجه بسیار زیادی در بین عموم مردم به خود جلب میکند. استفاده از لایت باکسها و تابلوهای بک لایت، نصب بیلبوردهای بزرگ از دیگر مواردی است که میتوان از ان برای استفاده از تبلغات مترو استفاده کرد
موارد پر استفاده و نصب تبلیغات مترو
میله هایی که مردم به ان تیکه میدهند و یا دستگیره هایی که انرا میگیرند مکانی مناسب است که نصب تبلیغات به خوبی نمایان میشود. این نوع تبلیغات در انواع مختلفی نصب و با هدف تبلیغ محصول مورد نظر انجام میشود
اگر آن به صورت استوانه ای شکل باشد بازهم در اندازه مشخص نصب میشود. و در شکل مورد نظر مخاطب نصب شود. با تمام این موارد محدودیت های بسیاری وجود دارد که ما باید طبق محصولی که میخواهیم انرا تبلیغ کنیم، یک مکان مناسب برای ان پیدا و انرا نصب کنیم.
دستگیر های مترو هم در زمان پرازدهام و هم زمانی که مترو تعداد اندکی در ان هستند باز هم توجه بسیاری را به خود جلب میکند. در زمانی که مترو خلوت است با حرکت خود نطر همان تعداد اندک را نیز به خود جلب کرده و هم در زمانی که مترو شلوغ است، برای افرادی که نمینشینند و از دستگیره استفاده میکنند بسیار قابل توجه است . همین موضوعات هرچند کوچک تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی و فروش دارد.
تابلو ها
این روش تبلیغات مترو عمر طولانی ندارد و تقریبا یک سال است که پا به عرصه تبلیغات گذاشته است. همین طرح بسیار خلالاقانه طراحی شده و بدین صورت انجام میشود که در دو طرف ان سنسور وجود دارد
وظیفه این سنسور های این است که در صورت رد شدن افراد از جلوی تابلو سنسور ها فعال میشود. در حالت عادی و هنگامی که کسی جلوی تابلو نیست خاموش است، و مانند یک آینه عمل میکند ولی هنگامی که کسی از جلوی ان رد شود، چراغی که در پشت اینه است روشن میشود و تصویری که در ان است روشن شده و نمایان میشود.
در حالت عادی توجه بسیار زیادی از مردم که به سمت ان میرود را جلب خود میکند. این نوع تبلیغات توجه دو سکو را به خود جلب میکند
1. افرادی که از جلوی ان رد میشوند
2. توجه افرادی که در سکوی رو به رو نشسته اند نیز جلب این نوع تبیلغات مترو میشود
تابلوی های (دیواری) کنار پله برقی
این نوع تبلیغات بیشتر در کنار پله های برقی کاربرد دارد. ابعاد این تابلو به قدری بزرگ است که توجه بسیاری را به خود جلب میکند و مسلما باید از طرح و ایده های جذاب در ان تابلو های استفاده شده باشد با توجه به سرعت پله برقی ها به صورت ناگهانی هر چند اگر مخاطبان نخواهند به دیدن ان وادار میشوند و ابعاد بزرگ این نوع تابلو ها و مهتابی هایی که در پشت ان تعبیه شده توجه مخاطبان را بسیار زیاد به خود جلب میکند
نوری که در پشت این تبلیغات در نظر گرفته شده به اندازه ای است که نه انقدر زیاد است که چشم مخاطبان را ازار بدهد و نه انقدر کم که نتوان محتوای داخل تابلو را دید ولی با همه ی این موارد گفته شده بهتر است از با توجه به بنر طراحی شده مقدار نوری که برای تبلیغ در نظر میگیریم را با سلیقه خودمان انتخاب کنیم
دیوارهای سکو
تبلیغات مترو در این موارد بسیار بزرگ میباشد و به قدری بزرگ است که سکو های رو به رو نیز به خوبی محتوای داخل انرا میتوانند مشاهده کنند
معمولا این نوع تبلیغاتی که در نظر میگیریم اصلا مخاطبی که از کنار ان گذر میکند را تحت تاثیر قرار نمیدهد و فقط توجه مخاطبینی را به خود جلب میکند که در سکوی رو به رویی قرار دارند را و تقریبا این نوع تبلیغات یک وجه از افراد را تحت تاثیر خود میگذارد
از دیگر مزایای استفاده از تبلیغات مترو
- یکی از مهم ترین ویژگی های تبلیغات مترو عمر طولانی اگهی و ماندگاری ان در خطوط است
- این امکان را به ما میدهد تا خیلی سریعتر محصول و یا خدماتی را که داریم به مشتری هدف معرفی کنیم
- تبلیغات مترو از ابتدای مسیر در جلوی چشم عموم و مخاطبان قرار میگیرد تا هنگام رسیدن به مقصد و هیچگاه تبلیغات ما قطع نمیشود
- جلب توجه بیشتر توسط مخاطبی که در ان حیطه فعالیت دارد
- داشتن یک زمان مناسب و زیاد برای انتقال بهتر محتویات داخل بنر
- در تبلیغات مترو هرگونه آگهی مناسب برای هر سنی را میتوان گذاشت
- درج تبلیغات مترو به معتبر بودن ان مجموعه بسیار کمک میکند
- از دیگر مزیت های تبلیغات مترو این است که محتویاتی که تولید میکنیم دست خودمان است و هرگونه تغییراتی را که بخواهیم طبق نظر خودمان میتوانیم انجام دهیم
- برخی از افراد برای رسیدن به مقصد باید خطوط مترو خود را عوض کنند و این امر باعث شده تا حتی راهرو های مترو نیز مکان بسیار مناسبی برای درج تبلیغات و اگهی شود
خصوصیات منحصری که فقط در صورت تبلیغات مترو میتوانید بهدست اورید
مترو یک مکان بسیار مناسبی را برای تبلیغات شما میتواند باشد،
زیرا این فضا رفت و امد بسیار زیادی را در طول روز به خود میبیند، تبلیغات هم در فضای داخل ایستگاه ها امکان پذیر است و هم در فضای خارج از ایستگاه ها و فضای بیرونی، شما در صورتی که اگر یکی از صاحبان برند و یا صاحبان مشاغل هستید میتوانید تبلیغات خود را بسیار هوشمندانه و با یک طراحی قدرتمند تولید کنید که اگر این تبلیغات در فضای عمومی قرار بگیرد توجه مخاطبان را به خود جلب کند نتایج بسیار مثبت و گامی بسیار بزرگ به سوی جلو برداشته اید
برای دریافت بیشتر درباره تبلیغات و مطالعه بیشتر به صفحه مقالات سر بزنید
این مقاله کپی برداری شده از سایت hitenama.com است