
آنالیز اکانت اینستاگرام چگونه است؟
آنالیز اکانت اینستاگرام چیست؟
آنالیز به معنای بررسی و درآوردن ایرادات یک چیز است. اما این بررسی چطور است و از کدام قسمت های پیج خواهد بود؟
اگر یک تعریف کلی بخواهم از آنالیز اینستاگرام داشته باشیم، باید بگوییم که ریز به ریز فعالیتهای شما و تمام نکاتی که باید در اینستاگرام بدانید را باید بررسی کرد، تا به یک آمار کلی دست پیدا کنیم و از این آنالیز ایرادات پیج خود را بتوانیم برطرف کنیم. در بخش های بعدی در مورد ابزار آنالیز اینستاگرام با شما صحبت خواهیم کرد.
چرا تحلیل و بررسی اینستاگرام مهم است؟
شما باید بدانید که کجای کار شما ایراد دارد و چرا این برنامه که یک برنامه بازاریابی فوق العاده رایگان است را نمیتوانیم اداره کنیم. تمامی علتهای پیشرفت نکردن پیج های اینستاگرامی و علت نداشتن درآمد از اینستاگرام، مربوط به نداشتن اطلاعات نسبت به تواناییها و امکانات این برنامه است. اما با یک آنالیز ساده از صفحات میتوانیم علت نداشتن درآمد از این ابزار را کشف کنیم. پس این امکان فقط با آنالیز از کارهایی که در اینستاگرام انجام دادهایم بدست خواهد آمد.
تاثیر آنالیز اینستاگرام بر روی کسب و کار شما
آنالیز ایسنتاگرام در واقع عمل بررسی اعداد اینستاگرام است؛ اعدادی مانند، عدد فالور، لایکها، بررسی عملکرد هشتگها و به طور کلی اینگیجمنت پیج شما.
در اینستاگرام بیشتر از ۲۵ میلیون اکانت بیزینسی وجود دارد؛ در اینستاگرام این اکانتهای بیزینسی روزانه ۲۰۰ میلیون بازدید دارند. همین اعداد و ارقام نشان دهنده اهمیت بازاریابی در اینستاگرام است. البته بازاریابی در اینستاگرام فقط به ساخت یک اکانت بیزینسی خلاصه نمیشود. برای موفقیت در این راه باید اصول بازاریابی در اینستاگرام را بدانیم.
برای موفقیت در اینستاگرام باید مرتبا اطلاعات اکانت خود را آنالیز کنیم. باید بدانیم که چه کسانی از پروفایل ما بازدید میکنند، یا تبلیغات ما را چه کسانی میبینند تا بتوانتیم نتیجه تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنیم.
اگر اکانت بیزینسی اینستاگرام کسب و کار خود را آنالیز نکنیم؛ ممکن است تمام تلاشهای ما برای بازاریابی به هدر برود. آنالیز اینستاگرام به ما فرصت شناخت اشتباهاتمان و تلاش برای جبران این اشتباهات را به ما میدهد.
قسمتی از اشتباهاتی که ممکن است درصورت آنالیز نکردن پیج اینستاگرام متوجه آنها نشویم:
- انتخاب اشتباه در جامعه هدف
- نداشتن تقویم محتوا و برنامه ریزی درست برای ارسال محتوا (ممکن است در طول روز محتوای زیادی ارسال کنید و یا ممکن است کمتر از حد لازم محتوا تولید کنید)
- ارسال محتوا در زمانها و ساعتهای بدون بازده
- از دست دادن فرصتهای طلایی برای افزایش اینگیجمنت در کامنت و استوریها
نحوه آنالیز پیج اینستاگرام
در این قسمت میخواهیم موارد مهم و نکانی که اهمیت زیادی در آنالیز یک پیج دارد را به شما بگوییم.
۱-بخش اول تحلیل شبکه اجتماعی اینستاگرام مربوط به پیج کسب و کار میباشد.
در این بخش آنالیز میشود که پیج شما آیا استاندارد های موارد زیر را رعایت کرده است یا خیر:
لوگو
نام
نام کاربری
بایو
بیزینس اکانت
و ارتباط با مخاطب
تمام چیزی که برای داشتن یک پیج حرفه ای و کاربر پسند نیاز است
۲-بخش دوم آنالیز و تحلیل اکانت های اینستاگرام در تولید محتوا. آیا موارد زیر را میکنید ؟
انتشار انواع محتوا مثل:
- صوت
- عکس
- ویدیو
بخش دوم محتوا مربوط به کیفیت هرکدام از این بخش ها میباشد، یعنی اگر محتوای ویدیو و عکس یا حتی صوت تولید کرده اید،
- با چه کیفیتی تولید شده است؟
- جذابیتی برای کاربر ایجاد کردهاید؟
- پیام اصلی شما به کاربر رسیده است ؟
- کاربر را تشویق به انجام کارهایی میکنید ؟
-
بخش سوم محتوا به تنوع محتوایی خواهیم پرداخت. چه محتواهایی برای کاربر ایجاد کرده اید.
- آیا کاربر را سرگرم میکنید؟
- اطلاعات مناسبی به کاربر میدهید؟
- تنوع محتوایی خواهید داشت ؟
-
۳-بخش سوم تحلیل و آنالیز اکانت اینستاگرام مربوط به کپشن و هشتگ است.
آیا قانون کپشن را رعایت کرده اید؟
- جذب
- محتوای اصلی
-
آنالیز هشتگهایی که تا به حال استفاده کردهاید که آیا هشتگهای پیج شما به خوبی در جای مناسب گذاشته شده اند؟
تعداد آنها مناسب است؟
خود هشتگ ها مناسب پیج هستند؟
و….ارزیابی اینستاگرام در بخش هایلایت و استوری و لایو
آیا لایو و استوری و هایلایتهای مناسبی گذاشتهاید یا خیر ؟
استوری و لایو میتواند تاثیر زیادی در فروش اجناس و یا محصولات ما داشته باشد. پس آنها را دست کم نگیرید.آمار Insights را چگونه تحلیل کنیم؟
وقتی پیج شما تبدیل به بیزینس اکانت میشود میتوانید آمار کلی را در پروفایل خود در بخش Insights ببینید، و هم میتوانید آنالیز هر پست را به صورت جداگانه از بخش View Insights زیرهرپست مشاهده کنید.
-
آنالیز کلی اکانت اینستاگرام
از منوی اینستاگرام، در قسمت ۳ خط در بالای صفحه وارد بخش insight شوید بعد از آن شما ۳ تب مشاهده میکنید شامل:
۱. Contentاینجا شامل آنالیزهای پست و استوری است. (در هر بخش وارد see all شوید)
تاثیرگذاری پستهای مختلف پیجتان را مشاهده میکنید. بر اساس بیشترین اینتراکشنها مثل تعداد ریچ، ایمپرشن، تعداد فالو، لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و … میتوانید با تنظیم زمان و نوع خواسته تان نتایج را تحلیل کنید.۲. Activity
از اینجا میزان بازدید از پیج شما و ترافیک بازدید قابل مشاهده است. میتوانیند ببینید چند اکانت اخیر وارد پروفایل شما شده اند، میزان رشد صفحه در این بخش قابل مشاهده است (با کلیک روی نمودار اعداد مربوطه نمایان میشود)
-
۳. Audience
در اینجا شما شناخت بیشتری نسبت به فالوورهایتان پیدا میکنید. شامل تعداد آنفالوها و فالوها، لوکیشن مخاطبان، میانگین سنی، جنسیت و هم چنین ساعت و روزهایی که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند در این بخش به ترتیب قابل مشاهده است.
آنالیز پست اینستاگرام
۱. برای اینکه بتوانید این آمار را مشاهده کنید کافی است لینک آبی (View Insights) که در زیر هر پست وجود دارد را لمس کنید.
۲. پس از ظاهر شدن نیم صفحه آن را به سمت بالا بکشید.
۳. فهرستی را مشاهده میکنید که در آن گزینههایی وجود دارد که هرکدام از آنها آماری از پست شما را نشان میدهد؛ که به شرح زیر است:-اولین قسمتی که دیده میشود مربوط به چند تصویردر بالای صفحه است:
-
معنی این تصاویر از چپ به راست: (تعداد لایک، کامنت، به اشتراک گذاری، ذخیره پست)
Profile visits: تعداد کسانی که بعد از دیدن این پست به صفحه شما مراجعه کرده اند.
Reach: تعداد اکانتهای منحصر به فردی که پست شما را به صورت تمام صفحه مشاهده کرده اند. یعنی اگر یک اکانت چندین بار پست شما را دیده باشد، فقط یک بار مصاحبه میشود چرا که بخش ریچ فقط بازدیدهای منحصر به فرد را میشمارد
Follows: تعداد فالوئرهایی که از طریق همین پست برای صفحه شما جذب شده.impression: تعداد کل دیده شدن پست در هر حالتی؛ در این بخش منحصر به فرد بودن اکانت مهم نیست، به همین دلیل عدد ایمپرشن معمولا بیشتر از ریچ هست.
From home: این بخش مربوط به تعداد دیده شدن پست شما از طریق صفحه home اینستاگرام فالوورهایتان است.
From Hashtags: تعداد بازدیدهایی که پست شما از طریق هشتگهایی که نوشتید کسب کرده. در این قسمت اهمیت هشتگ گذاری مناسب مشخص میشود.
From Profile: تعدا دفعاتی که پست شما در صفحه Profile مشاهده شده است.
From Explore: تعداد دفعاتی که پست شما در صفحه Explore مشاهده شده است.
From Others: تعداد کل دیده شدن پست از طریق share شدن در دایرکت یا استوری، یا از طریق تگ منشن، لوکیشن و …
-
شرکت تبلیغاتی حیطه نما گستر