
الگوریتم های گوگل، آشنایی با باغ وحش گوگل!
درست مانند شهری که شما در آن زندگی میکنید، اینترنت هم به یک سری قوانین نیاز دارد. برای اینکه اگر قانونی در کار نباشد، هرج و مرج و سرگردانی بیداد میکند و هیچ چیز تحت کنترل نخواهد بود.
به همین صورت اگر موتورهای جستجو هم هیچ قانونی نداشته باشد، همه جا پر میشود از سایت های اسپم و بی کیفیتی که تنها به دنبال منافع شخصی هستند و حاضرند هر کاری بکنند تا کاربر را به سایت خود بکشانند! ولی چاره چیست؟
الگوریتم های گوگل، راهی برای درک و رفع نیاز کاربر
زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!
خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند.
الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.
الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند که آموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.
این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند:
- کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم
- افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور
زمان زیادی طول کشید تا سایت ها جایگاه واقعی خود را به دست گرفتند و در این زمان میدان جنگ سئو دیگر آن رنگ و بوی اسپم را نداشت. در قدم بعدی چه شد؟
الگوریتمهای جدید گوگل در سئو؛ یک ترکیب شگفتی ساز برای کاربر
حالا که رضایت کاربر، به هدف نهایی گوگل تبدیل شد؛ لازم بود تا نتایج بیشتر بر اساس نیاز و منظور کاربر بهینه سازی شوند.
الگوریتم رنک برین، این وظیفه مهم را بر دوش کشید و نتایج جستجو را به نفع کاربر بهینه کرد. مثلاً برای اینکه بهترین رستوران های تهران را بشناسید، دیگر نیازی نیست وارد سایتی شوید و یکی آدرس هر کدام را پیدا کنید. بلکه گوگل تنها با یک جستجو، آدرس بهترین رستوران ها را به شما نشان میدهد.
حالا که فهمیدید ماهیت Google Algorithms چیست و هوش مصنوعی سئو گوگل چطور همه چیز را به نفع کاربر تغییر داده، اجازه دهید کمی جلو برویم.