چگونه یک پیج موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

چگونه یک پیج موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

برای داشتن پیج موفق اینستاگرام

1) یک پروفایل بیزنسی بسازید

ساخت بیزینس پیج اولین قدم اساسی است. آگاهی از برند، ساختن تصویر برند و فروش امکانات بیزنس پیج است که در پیج خصوصی وجود ندارد.

بعد از تغییر پروفایل خصوصی به بیزنسی:

  • کال تو اکشن تعریف کنید تا فالوورهای با شما ارتباط برقرار کنند و یا کسب و کاری با شما شروع کنند.
  • اگر می‌توانید تیک آبی اینستاگرام را برای تایید صحت و اعتبار خود دریافت کنید.
  • به داده‌های زمان واقعی دسترسی داشته باشید؛ تا بدانید که محتوای ارگانیک شما چقدر برایتان مفید است.
  • کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید.

2) به بیو اینستاگرام خود بسیار توجه کنید

با استفاده از 150 کاراکتری که در اختیارتان است؛ هر آنچه لازم است مخاطبان بدانند را برایشان بنویسید.

این که چه کسی هستید؟ چه پیشنهادی برای آنها دارید؟ و چرا متفاوت هستید؟ چه چیزی عرضه میکنید؟ چه چیزی میفروشید؟

نیازی به زیاده ‌گویی ندارید؛ فقط کافیست ایده داشته باشید.

3)اجازه ندهید خلاقیت شما کهنه و محدود شود

خلاقیت در اینستاگرام نامحدود است، و یکی از مهم‌ترین عوامل داشتن پیج موفق اینستاگرام است.

انواع مختلفی از محتوا را امتحان کنید. از فالوورهای خود سوال کنید. از آنها بخواهید راجع به پست‌هایتان نظر بدهند. محتواهای آموزنده و جذاب منتشر کنید.

هر کاری که متناسب با مخاطبان و برند شماست انجام دهید.

از رنگ و جلوه‌های بصری استفاده کنید. از فیلترهای مختلف استفاده کنید تا به عکس‌هایتان ظاهری خاص و جذاب بدهید.

از امکانات استوری مثل استیکرها ، GIFها و… استفاده کنید تا استوری‌ها زیباتر شوند.

از آخرین ویژگی‌ها و ابزارهای ویدیویی استفاده کنید. وقتی ویدیوی جدید IGTV را بارگذاری می‌کنید، 15 ثانیه اول در فید شما قابل مشاهده خواهد بود.

برای ویدیوهای طولانی‌تر، می‌توانید پیش نمایش 60 ثانیه‌ای را در فید خود به همراه یک دعوت نامه برای تماشای کل ویدیو در IGTV ارسال کنید.

4) با استفاده ازاستوری بترکونید!

کاربران عکس‌ها و ویدیوهای 15 ثانیه‌ای استوری را هرروز در بالای صفحه اینستاگرام خود تا 24 ساعت می‌بینند.

استوری‌ها ممکن است حاوی یک لینک، متن و یا GIF هم باشند

با استفاده از امکانات جذاب استوری شما می‌توانید

  • ترافیک را از استوری به پست جدید، بلاگ جدید و یا صفحه محصول خود منتقل کنید.
  • از کاربران با استیکر سوال و جواب (question box) بخواهید از شما سوالی بپرسند. و به تمام سوالات آنها پاسخ دهید.
  • درباره توسعه برند و یا محصول جدید نظرسنجی انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید از هایلایت استوری استفاده کنید که همیشه در صفحه شما خواهند ماند. در هایلایت اطلاعاتی از برند خود بگذارید و آگاهی از برندتان را افزایش دهید.

5) در هدف گذاری، هم به اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلند مدت توجه کنید

پست ها و کمپین های اینستاگرام شما باید بر اساس علایق مخاطبان شما باشد.

برای کسب نتیجه بهتر اهداف خود را هوشمندانه بچینید و بعد میزان موفقیت آنها را اندازه‌ گیری کنید.

تمرکز بر ایجاد ارزش برای برند و لذت بردن مشتریان می‌تواند در درازمدت ارزش بسیار بیشتری را ارائه دهد.

6) یک تقویم محتوا برای خود بسازید

انتشار محتوا فی البداهه وقتی زمان ندارید؛ مشکلی ندارد. اما پیشرفت مداوم مستلزم انضباط بازاریابی است.

از یک تقویم محتوا برای سازماندهی پست‌ها استفاده کنید و آنها را از قبل برنامه ‌ریزی کنید.

تم انتخاب کنید. آنها می‌توانند فصلی باشند، رویدادها یا روندهای فعلی را منعکس کنند، یا مربوط به سبک زندگی و یا ارزش‌های مخاطبان هدف بگذارید.

تم‌هایی را انتخاب کنید که به شخصیت و محصولات برند شما مربوط باشند.

قالب‌های مناسب انتخاب کنید. قالب شما می‌تواند استوری، ویدیو، عکس، ویدیو سریالی و یا هرنوع پستی که منظور و مقصد شما را بهتر به مخاطب برساند.

برای کپشن نوشتن معطل نشوید. شما همیشه باید برای انتشار محتوا آماده باشید و درگیر نوشتن کپشن درست قبل از انتشار پست نشوید.

به زمان‌بندی توجه کنید. برنامه‌ها را بر اساس زمان نیاز به تولید محتوا و مناسب‌ترین زمان برای انتشار برنامه‌ریزی کنید.

7) دسترسی خود به مخاطبان جدید را با هشتگ تضمین کنید

کاربران اینستاگرام با استفاده از هشتگ (#) محتوا را جستجو می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند هشتگ را دنبال کنند.

با استفاده از هشتگ مربوطه  در بیو و کپشن پست خود، شما برند و محصولات خود را در معرض دید فالوورهای جدید قرار خواهید داد.

8) از آنالیز اینستاگرام برای اندازه‌گیری تعامل استفاده کنید

آنالیز اینستاگرام  دید وسیعی از عملکرد پیجتان و رفتار فالوورهایتان به شما می‌دهد. سه گزینه در آنالیز پیج اینستاگرام شما وجود دارد.

محتوا(content) : این بخش محبوب‌ ترین پست‌های شما را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید آمار هر پست به صورت جداگانه مثل Reach و Impressions را ببینید.

فعالیت(Activity) : در این بخش، بازدید پروفایل، کلیک وبسایت، و اطلاعاتی راجع به این که کاربران محتوای شما را از کجا و چه زمانی پیدا کردند؛ وجود دارد.

مخاطبان(Audience) : این بخش اطلاعات مربوط به مخاطبان شما را نشان می‌دهد (به شرطی که حداقل 100 فالوور داشته باشید).جنسیت، سن و مکان آنها را به شما نشان می‌دهد و میتوانید وضعیت رشد فالوورهای خود را در این قسمت ببینید.

بررسی آنالیز اینستاگرام قطعا می‌تواند به شما برای داشتن پیج موفق اینستاگرام کمک کند، تا شما بتوانید با بررسی سلیقه ی مشتریان و دنبال کنندگان پیجتان پست ها و استوری ها و محتواهایی انتشار دهید که بیشتر به سلیقه آن ها نزدیک است تا بازدید بیشتر و فالوور بیشتر بتوانید بگیرید و پیجتان رشد موفقیت آمیز داشته باشد.

شرکت تبلیغاتی حیطه نماگستر

 

منبع: https://sproutsocial.com/insights/how-to-be-successful-on-instagram/