
گامهای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق
راهنمای کامل بلاگر شدن، گام به گام شروع بلاگر شدن توضیحات داده شده است که به کمک آن میتوانید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.
۱ـ طراحی ظاهری وبلاگ
در ادامه مبحث آموزش بلاگر شدن باید بگوییم اگر میخواهید به یک بلاگر موفق تبدیل شوید نباید این مرحله را دست کم بگیرید. بلاگر شدن مراحل مختلفی دارد و اگر بخواهید در این حوزه به یک شخص واقعا موثر یا در اصطلاح اینفلوئنسر (Influencer) تبدیل شوید بهتر است تکتک نکاتی که گفته میشود را رعایت کنید. بعضی از این نکات مانند طراحی ظاهری وبلاگ ممکن است بیشتر به قسمت فنی تیمتان مربوط باشد و قرار نیست در این قسمت خودتان مهارت داشته باشید. در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید.
البته میتوانید این قسمت را در شروع کارتان خودتان بهدست بگیرید اما بعد از اینکه در این عرصه شناخته شوید دیگری فرصتی برای طراحی صفحه یا پیجتان نخواهید داشت. اهمیت ظاهری صفحهتان اینقدر زیاد است که اگر به سراغ پیج بلاگرهای موفق بروید اهمیت این موضوع را بهخوبی درک خواهید کرد.
شاید شما احساس کنید که محتوای پیج ارزشمندتر است اما حتی تحقیقات نیز ثابت کردهاند که اهمیت ظاهری یک پیج و یا یک سایت در اینترنت میتواند بسیار مهمتر از محتوای تولید شده در آن پیج یا سایت باشد. دیزاینرهای زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که میتوانند در این حوزه به شما کمک کنند.
حتی میتوانید در شروع کار بهصورت دورکاری یا در اصطلاح فریلنسری با آنها کار کنید تا هزینههای شما کمتر شوند. پس در این قسمت از راهنمای کامل بلاگر شدن متوجه شدید که طراحی ظاهری وبلاگ تا چه حد میتواند برای مخاطب شما مهم باشد.
۲ـ عکس با کیفیت
همین حالا اینستاگرام خود را باز کنید و پیج تعدادی از بلاگرهای بزرگ خارجی و یا حتی ایرانی را بررسی کنید. آیا از کیفیت عکسهایشان شگفتزده نشدید؟ کیفیت عکسهای پیج یا سایت شما در ذهن مخاطبان بسیار تأثیرگذار است اما باید در نظر داشته باشید که شاید در شروع کار خرید یک دوربین خوب کمی غیرعقلانی باشد.
پس بهتر است با کمک گرفتن از دوربین تلفن همراهتان یا یک دوربین ارزان قیمت تر عکاسی را شروع کنید و کیفیت عکسهایتان را بهصورت نرمافزاری بالا ببرید و به یک بلاگر هنری تبدیل شوید. ادیت عکسها نیز در شروع کار میتواند کمی سخت باشد اما بعد از مدتی میتوانید به کمک گرافیستتان عکسهای بسیار با کیفیتی درست کنید و در صفحهتان به اشتراک بگذارید.
۳ـ حفظ پرسونال برندینگ باوجود بلاگر شدن
حال که به خوبی میدانید چگونه یک بلاگر شویم باید به این نکته توجه کنید که حتی بعد از این که به یک بلاگر حرفهای در حوزهی تخصصیتان تبدیل شدید بهتر است سعی کنید پرسونال برندینگتان را حفظ کنید تا بتوانید مانند بلاگرهای بزرگ، حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشید. اگر در سطح اینترنت پرسونال برندینگ خوبی داشته باشید میتوانید در بین مخاطبان به یک شخص تأثیر گذار تبدیل شوید.
جالب است بدانید بسیاری بلاگرهای موفق در سطح اینترنت یک برند لوکس و قدرتمند برای خودشان دست و پا کردهاند و حتی بسیاری از آنان تولیدات بسیار موفقی نیز در حوزهی مورد فعالیتشان داشتهاند.
برای مثال یکی از افرادی که چند سال گذشته در حوزهی لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول به فعالیت بود توانست یک سرمایهگذار جذب کند و سرمایهگذار به او کمک کرد تا یک کارخانهی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی تأسیس کنند و اکنون بیشتر از آنکه از بلاگر بودنش پول بهدست بیاورد از کارخانهی شخصیاش درآمد دارد.
اهمیت داشتن برند لوکس به همین جا خلاصه نمیشود و شما به کمک داشتن یک برند لوکس و موفق میتوانید به یک فرد شناخته شده در حوزهی مورد فعالیتتان تبدیل شوید.
۴ـ اهمیت برنامهریزی و داشتن هدف در زندگی یک بلاگر
اگر اهل گشت و گذار در اینستاگرام هستید و افراد بلاگر را دنبال میکنید قطعاً به این موضوع رسیدهاید که بسیاری از این افراد سالهاست درجا میزنند و شاید درآمد خوبی هم داشته باشند اما پیشرفتی در کار آنها مشاهده نمیشود؛ حق باشماست و به درستی این برداشت را کردهاید؛ افرادی زیادی خود را اینفلوئنسر ( میدانند اما بعد از مدت زمانی، دیگر تلاشی برای بهبود محتوا و فضای پیجشان نمیکنند و نمیتوانند مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کنند.
از طرفی افرادی هستند که در اصطلاح یک شبه راه صد ساله را میروند و با یک عکس یا ویدئوی خوب معروف میشوند و میتوانند درآمد زیادی را جذب کنند. اگر اهل فوتبال باشید حتماً به یاد دارید که در تابستان ۲۰۱۹ یکی از همین بلاگرهای نهچندان قوی اینستاگرام به وسط مسابقهی دو تیم فوتبال اروپایی آمد.
اگر پیج اینستاگرام او را دیده باشید متوجه شدهاید که او بعد از این کار در حدود ۳ میلیون دنبال کننده جدید جذب کرد و توانست بسیاری از رکوردهای جذب فالوور را جابهجا کند. البته راه او برای جذب مخاطب، راه درستی نبود اما منظور این است که اگر بتوانید با استفاده از ترندهای روز، مخاطب جذب کنید میتوانید خیلی زودتر از آنچه تصور میکنید در این راه موفق شوید. پس برای ترندهای روز برنامهریزی کنید و شدیدا مراقب اتفاقات و حوادث روز باشید و سعی کنید قسمتی از محتوای هفتگی خود را صرف موضوعات روزمره کنید.
۵ـ از شبکههای اجتماعی استفاده کنید
استفاده از شبکههای اجتماعی نیز میتواند کمک زیادی به بیشتر دیده شدن شما داشته باشد همچنین سبب افزایش فروش اینترنتی گردد . تلگرام، لینکدین و… از شبکههایی هستند که میتوانند مخاطبان بیشتری برای شما جذب کنند. فعالیت در این شبکهها کار سختی نیست اما بهتر است از این شبکهها نیز استفاده کنید و تأثیر آنها را در افزایش تعداد مخاطبانتان مشاهده کنید.
اکنون که میدانید blogger چیست مجددا یادآوری میکنیم که ممکن است تعداد این شبکههای اجتماعی زیاد باشند و در شروع کار فرصت نشود در همهی آنها فعالیت کرد اما با گذشت زمان و شناخته شدن شما در سطح اینترنت میتوانید یک متخصص شبکههای اجتماعی استخدام کنید و از او بخواهید مدیریت و محتوای شبکههای اجتماعیتان را بهدست بگیرد.