یکشنبه، 16 بهمن 1401
اهمیت بازاریابی دیجیتال

اهمیت بازاریابی دیجیتال

ممکن است برایتان سوال شود که چرا دیجیتال مارکتینگ انجام دهید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، شما میتوانید توسط دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را به افراد بیشتری با کمترین هزینه نسبت به تبلیغات سنتی معرفی کنید. همچنین امکان تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، توسط دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به بررسی مزیت های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

1. دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی آفلاین مقرون به صرفه است

در دیجیتال مارکتینگ این امکان فراهم است تا مبلغ هزینه برای تبلیغات را در صورت عدم بازدهی، کاهش دهید. اما در تبلیغات سنتی چنین امکانی وجود ندارد. برای مثال اگر از تبلیغات بیلبورد نتیجه دریافت نکنید، هزینه بایستی به طور ثابت پرداخت شود.
توسط دیجیتال مارکتینگ می توانید، روشهای مختلف بازاریابی را امتحان کرده تا به نتیجه دلخواهتان دسترسی پیدا کنید. برای مثال در صورتی که از تولید محتوای اینستاگرام بازدهی خوبی دریافت نکردید، می توانید از تبلیغات کلیکی بهره برداری کنید. در نتیجه توسط دیجیتال مارکتینگ امکان مدیریت بودجه و امتحان روشهای مختلف وجود دارد.

 

2. امکان دسترسی به مشتریان هدف وجود دارد

در تبلیغات تلویزیون، بیلبورد، روزنامه و … امکان کنترل افرادی که تبلیغ شما را مشاهده میکنند وجود ندارد. اما دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم کرده تا بتوانید، مشتریان هدف خود را پیدا کرده و کسب و کارتان را تبلیغ کنید.
شما می توانید با پیاده سازی استراتژی های مختلف سئو، کسب و کار خود را به کاربرانی معرفی کنید که در گوگل حوزه کاری شما را سرچ می کنند.
به این ترتیب امکان تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل افزایش می یابد.

 

3. امکان اندازه گیری تاثیر دیجیتال مارکتینگ وجود دارد

یکی از مهم ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، امکان اندازه گیری تاثیر تبلیغات به کمک میزان کلیک،میزان ماندگاری کاربر در صفحه، بازدیدها و اشتراک گذاری است. در صورتی که در تبلیغات سنتی چنین امکانی وجود ندارد.

برای مثال با پخش تراکت برای کسب و کارتان نمی توانید متوجه شوید، چه مقدار از مشتریان توسط تراکت به کسب و کار شما مراجعه کرده اند. به این ترتیب با کمک دیجیتال مارکتینگ می توان، میزان بازگشت سرمایه را اندازه گیری کرد.

 

4. امکان پیشرفت نسبت به رقبا توسط دیجیتال مارکتینگ وجود دارد

دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم کرده تا کسب و کارهای کوچک نیز امکان پیشرفت نسبت به رقبای خود را داشته باشند. برای مثال می توانید یک سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. سپس با کمک کلمات کلیدی مرتبط به تولید محتوا بپردازید تا در اولین لینک نتایج جستجو نمایش داده شوید. در این شرایط معیار گوگل میزان بزرگ بودن یک کسب و کار نیست، بلکه میزان کیفیت و کاربر پسند بودن آن است.

همچنین تبلیغ برای کسب و کار کوچکتان از طریق اینفلوئنسرها، در شبکه های اجتماعی نیز نتیجه خوبی به همراه دارد.

 

5. ایجاد فرصت شغلی متنوع

بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده بوده؛ به طوری که افراد مختلف می توانند به راحتی و حتی از منزل نیز در این حوزه فعالیت کرده و به کسب درآمد مشغول شوند. 

 

6. پیشرفت آسان به کمک بازاریابی دیجیتال

فعالیت در شبکه های اجتماعی که یکی از شیوه های بازاریابی دیجیتال است، این امکان را به شما میدهد تا محصولات و خدماتتان را بهتر به مردم معرفی کنید. ضمن اینکه از این طریق می توانید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

 دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟